Dokusåpa – ungdomskultur
“Om man inte väcker uppmärksamhet i media finns man inte, tycks vara den grundtes bokens Molle lever efter. Omedvetet har han tillfullo svalt Jean Baudrillards teorier om att media blivit en hyperrealitet, verkligare än verkligheten. Den ena absurda situationen avlöser den andra. Han sover omgiven av bikinibrudar som en rockstjärna, någon ber om hans autograf för att i nästa sekund snyta sig i papperet han skrivit på, när han presenterar sig som Molle blir han inte trodd, inte ens när han visar sitt leg. Vad driver egentligen Molle att så desperat söka kändisskapet? Molle slås av att många av de ungdomar han möter i dokusåpe- och krogsammanhang är trasiga före detta mobb-offer eller otrygga skilsmässobarn. Egentligen vill de bara bli älskade. Kändisskapet är med andra ord en omväg. Trots insikten verkar ingenting kunna få Molle själv att ge upp drömmen om kändisskapet.”
Fredrik Bornekrans (utdrag ur recensioner i nwt, bt och ek)
Dokusåpa – ungdomskultur
Formgivare: Karin Anstenius
Format: Inbunden
Utgiven: 2008-07
Antal sidor: 267
ISBN: 978-91-85477-15-9